Jelenlegi hely

Hogyan válasszunk vitamint a látáshoz

Látásjavítás: megmutatjuk, milyen könnyen javíthatjuk a látásélményünket! A világ információi az érzékszerveinken keresztül érkeznek, ezek százalékát pedig a látásunk révén fogjuk fel. Szemünk az agyunkkal együttműködve úgy festi le a környezetünket, mint semelyik másik érzékszervünk.

Élelmiszerek, melyek károsíthatják csontjainkat

A szem a legnagyobb hatótávolságú, legdifferenciáltabb, a leggyorsabb adatátvitelt nyújtó érzékszervünk, ami egyúttal a legnagyobb mértékben alkalmazkodóképes. Egyes kutatások szerint agyunk 40 százaléka látással foglalkozik! Az ember érzékelése alapvetően vizuális információkra, azok feldolgozására épül. Fontos, hogyan válasszunk vitamint a látáshoz tisztában legyünk ennek értékével, fenntartsuk a szemünk egészségét, és mindent megtegyünk a védelme érdekében.

E kifinomult rendszer lassan gyengül meg, ezért nehéz észrevenni, ha valami nincs rendben.

Szem- és látásvédő vitaminok

Pedig minél előbb foglalkozunk látásproblémánkkal, annál hamarabb érezzük újra komfortosan magunkat! Éppen ezért kiemelten fontos szemünk egészségének rendszeres ellenőrzése, hogyan válasszunk vitamint a látáshoz vizsgálata.

hogyan válasszunk vitamint a látáshoz

Látásproblémák és azok javítása? A leggyakoribb látási problémák, mint a rövid- és távollátás, vagy az asztigmia, látásvizsgálattal idejében felismerhetők és hatékonyan korrigálhatók.

Vitamin ABC kiemelt téma

A látásunk ellenőrzésével korán felismerhetünk más, később súlyos látásproblémákat okozó elváltozásokat is, mint például cukorbetegséget, magas vérnyomást, vagy szürke hályogot, vagy makula degenerációt. Hogyan őrizzük meg a szemünk egészségét? Ne dohányozzunk, legalább időnként biztosítsunk oxigéndús levegőt magunknak!

hogyan válasszunk vitamint a látáshoz

Ha hosszasan tartózkodunk füstös, levegőtlen helyen, érdemes beiktatni rendszeres kimenőket a friss levegőre, hogy szemünk is felfrissülhessen, mert a dohányfüstös levegő szárítja és irritálja szemet. A szaruhártyának ugyanis nincs saját oxigénellátása, az esti látomásig a levegőből veszi fel az oxigént.

Kontaktlencsét viselőknek is ajánlott e célból egy-egy pihenőnapot beiktatniuk, amikor szemüveget hordanak. Táplálkozás: fogyasszunk a szem egészségét támogató vitaminokat, táplálékokat! Jutassunk a szervezetbe megfelelő mennyiségű luteint, vörös áfonya kivonatot, zeaxanthint, Q10 koenzimet, cinket, béta-karotint és B2, B6, C, illetve E-vitaminokat.

hogyan válasszunk vitamint a látáshoz

Tartsuk tisztán, vegyszermentesen a szemünk környezetét! Válasszunk tartósítószer-mentes szemfestéket, lehetőleg olyat, amiben nincs allergiát kiváltó összetevő.

Mire figyeljünk vitaminok vásárlásakor?

Az irritáló anyagok megtámadják a szaruhártyát védő zsírréteget. Estére mossuk le a szempilla- és szemhéjfestéket, valamint a szemtust!

Sokan igyekszünk megfelelően táplálkozni, hogy fogyjunk és formába lendüljünk, ám a látásunk is ugyanolyan fontos. Napi egy répa, és az optometristának nincs dolga? Válasszuk szét a tényeket és a fikciót, és lássuk, mi a helyzet valójában a látásjavító vitaminokkal. Répa és a tápanyagok a szemnek Valószínűleg már hallotta, hogy a répa javítja a látásunkat.

UV védelem: védjük a szemünket az UV sugárzástól! Kevesen tudják, hogy a szaruhártyát is megégetheti a nap. Ha ez bekövetkezik, az súlyos fájdalommal járhat, szemünk égni, könnyezni fog és különösen érzékennyé válik a fénnyel szemben.

hogyan válasszunk vitamint a látáshoz

Hosszú távon a kötőhártya megvastagodását, szürke hályogot eredményezhet és növelheti a makula degeneráció kialakulásának esélyét.

Szemtorna: tornáztassuk a a jogok minimális látása Mivel a szemgolyón tapadó külső szemizmok is hozzájárulnak az éles látáshoz, azok rendszeres tornáztatásával segíthetünk fenntartani a látáskomfortunkat.

hogyan válasszunk vitamint a látáshoz

Ez akkor kiemelten fontos, amennyiben huzamosabb ideig, akár órákon keresztül is monitort nézünk, vagy olvasunk. Ekkor ezek a külső szemizmok tartósan egyoldalú terhelésnek vannak kitéve, és ez szemfáradtsághoz, vagy akár látáspanaszokhoz is vezethet. Már napi 10 perc szemtornának is érezhetjük a jótékony hatását!

Hogyan erősíthető az igénybe vett szem?

Megmutatjuk, milyen gyakorlatok mozgatják át jól a szemizmokat: Nézzünk jobbra, balra, fel és le, majd kössük össze a pontokat körré és végezzünk szemkörzéseket. Ezután emeljük hüvelykujjunkat 10 centiméterre a szemünk elé, fókuszáljunk rá, majd ismételjük meg a szemkörzést. A hüvelykujjunkat helyezzük centiméterre a szemünk elé és mozgassuk gyorsan ide-oda. Kövessük a mozgást a szemünkkel, majd állítsuk meg az ujjunkat az arcunk előtt.

Ezután vegyük el az ujjunkat és továbbra is fókuszáljunk arra a pontra, ahol az előbb az ujjunk volt. Ezzel a gyakorlattal ellazítjuk a szemizmokat.

hogyan válasszunk vitamint a látáshoz

Ha sokat ülünk számítógép előtt, fontos hogy rendszeresen átmozgassuk a szemünket! Emeljük fel tekintetünket a monitorról és nézzünk a távolba. Ezután 10 másodpercig csukjuk be a szemünket, majd nyissuk ki, és 10 másodpercre nézzünk felfelé.

NORMÁL NÉZET

Ismét csukjuk be a szemünket, majd nézzünk lefelé. A gyakorlatot ismételjük meg jobbra és balra is. Így ellazulnak a szemizmok és pihentebb lesz a szemünk.

A feladat leginkább a gyakori számítógép használat okozta panaszokra van jótékony hatással. Mivel a látásunk lassan, hosszú évek alatt romlik el, nehéz felmérni, mennyivel rosszabbul látunk a lehetségesnél.

Vitaminok és Ásványi Anyagok *mikrók sportolóknak*

Sokan már csak akkor mennek el látásvizsgálatra, amikor a szem megromlott állapota már akadályozza a mindennapi élet élvezetét és komfortját. Ne várjuk meg, hogy velünk is megtörténjen ez! Becsüljük és óvjuk meg látásunkat! Rendszeresen ellenőriztessük szemünk egészségét látásvizsgálaton!

  1. Élelmiszerek, melyek károsíthatják csontjainkat
  2. A látásélességért
  3. Mire figyeljünk vitaminok vásárlásakor? - HáziPatika

További bejegyzések A fényre sötétedő lencse maximális látáskomfortot biztosít Szereti a praktikus, többfunkciós megoldásokat? A fényre sötétedő lencse segítségével még komfortosabbá teheti mindennapjait. Elolvasom Blue filter, avagy a kék fényt szűrő szemüvegfilter jelentősége A blue filter, avagy a kékfény szűrő meggátolja a szemfáradtság és a szemöregedés kialakulását, és elősegíti a melatonin termelődését.